Wpisz szukaną frazę

zadania-ambulatoriumAmbulatorium Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej jest jak awaryjny lekarz rodzinny

UWAGA! Dolegliwości niestanowiące zagrożenia życia i takie, których nasilenie się nie zmienia od kilku dni, powinny być leczone u lekarza rodzinnego. Lekarz rodzinny może skierować do specjalisty lub na badania, czy do szpitala.

Funkcję udzielania doraźnej pomocy medycznej w przypadkach nagłych, ale niestanowiących zagrożenia życia, w weekendy i święta przejmuje ambulatorium pogotowia ratunkowego.

Zajmuje się ono objawami, które nie sugerują bezpośredniego zagrożenia życia lub nie grożą istotnym uszczerbkiem zdrowia, ale zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy nagłego zachorowania, a przy tym zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

 Skorzystanie z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej uzasadniają w szczególności:

  • zaostrzenie dolegliwości znanej choroby przewlekłej (np. kolejny napad astmy oskrzelowej z umiarkowaną dusznością);
  • infekcja dróg oddechowych z wysoką gorączką (wyższą niż 39°C), szczególnie u małych dzieci i ludzi w podeszłym wieku;
  • bóle brzucha, nieustępujące mimo stosowania leków rozkurczowych;
  • bóle głowy, nieustępujące mimo stosowania leków przeciwbólowych;
  • biegunka lub wymioty, szczególnie u dzieci lub osób w podeszłym wieku itp.

W ramach tego kontraktu z NFZ, stacja zapewnia opiekę medyczną od godziny 18.00, kiedy przychodnie medycyny rodzinnej kończą pracę, do godziny 8.00 rano następnego dnia, jak również w soboty i niedziele, a także w dni świąteczne i inne ustawowo wolne od pracy. W ambulatorium również skorzystać z pomocy pielęgniarki.

Jednakże, jak stanowią przepisy, w ambulatorium pacjent nie może uzyskać wizyty kontrolnej w związku z wcześniej rozpoczętym leczeniem, recepty na stosowane stale leki w związku ze schorzeniem przewlekłym, rutynowego zaświadczenia o stanie zdrowia. Ambulatorium zastępuje lekarzy rodzinnych w formie pilnego doraźnego wsparcia.

Porady udzielane są bez skierowania. Świadczenia są bezpłatne (dla osób ubezpieczonych) oraz płatne dla pacjentów nieposiadających ubezpieczenia.

Dyżurujący personel medyczny udziela porad:

– w warunkach ambulatoryjnych (porady lekarskie i pielęgniarskie), w siedzibie pogotowia ratunkowego – I piętro;
– telefonicznie (porady lekarskie)

TELEFONY ZGŁOSZENIOWE AMBULATORYJNE:

AMBULATORIA NiŚOZ TEL. (17) 773 63 26, (17) 773 63 27
GABINET ZABIEGOWY NiŚOZ TEL. (17) 773 63 24

w domu pacjenta (porady lekarskie, wizyty pielęgniarskie wyłącznie w przypadkach medycznie uzasadnionych);

TELEFONY ZGŁOSZENIOWE WYJAZDOWE:

NiŚOZ – LEKARSKA POMOC WYJAZDOWA TEL. (17) 773 63 00
NIŚOZ – PIELĄGNIARSKA POMOC WYJAZDOWA TEL. + 48 500 210 839,
+ 48 500 209 147,
+ 48 500 131 962

Uprzejmie informujemy, że rozmowy telefoniczne w NiŚOZ są nagrywane dla dobra pacjentów.

Zmiana wielkości czcionki
Kontrast