Certyfikat ISO Powiatowa Stacja Pogotowia Ratunkowego uzyskała po raz pierwszy w 2010 r. Tak wówczas, jak i dziś, procedury, które są kontrolowane audytem, pozwalają oprzeć pracę stacji na wysokich standardach. Jasne ścieżki postępowania w placówce, gdzie liczy się czas, a decyzje podejmuje się sprawnie i w stresie, nie mogą być niepewne bądź wprowadzane spontanicznie. – Oczywiście subiektywnie można uznać, że stosowane wytyczne i normy są wysokiej jakości, ale poddanie się ocenie niezależnej doświadczonej komisji, pozwala mieć pewność, że także obiektywnie nie budzą one żadnych wątpliwości, są nowoczesne i skuteczne – mówi Grzegorz Gałuszka, dyrektor stacji, doceniając uzyskany właśnie certyfikat.
Jak dodaje dyrektor, audytorzy sprawdzali organizację obszarów, które wchodzą lub wchodziły w zakres usług medycznych pogotowia, m.in.: pracę dyspozytorni medycznej, organizację transportu medycznego, zabezpieczenie medyczne imprez masowych, ale także pracę Poradni Chirurgii Dziecięcej i Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (obecnie już działającej przy szpitalu). – Udało się uzyskać certyfikat i to jest to bardzo pozytywna informacja, bo daje on dodatkowe możliwości w trakcie starań o dofinansowanie kontraktu. Przekłada się na dodatkowe punkty, co pozwala niejako uzyskać przewagę nad konkurencją. Ale ten certyfikat daje także nam, organowi założycielskiemu, informację o wysokiej jakości procedur medycznych i organizacyjnych, jakie są stosowane w naszym pogotowiu – akcentuje Stanisław Lonczak, starosta mielecki.